Başlıca
Tehdit Unsurları :
Hırsızlık
Gasp Sorunlu müşteri
Sektörün
Zaafları :
Alışveriş
merkezi giriş güvenliği
Otopark
güvenliği
Katların
güvenliği Mağaza güvenliği
Müşteri ve personel güvenliği
Müşteri
ilişkileri
Personel
ilişkileri
Sorunlu müşterilere karşı yanlış müdahele
AVM
güvenliği gerek toplumsal olaylar, gerekse terör olayları yönünden çok ciddi
bir iş olup, gerek can ve gerekse mal yönünden büyük kayıpların yaşanabileceği
alışveriş merkezlerinde güvenlik konusunda son derece uzmanız. Alışveriş
merkezlerinde güvenlik konusundaki kritik ve prensiplerimiz : “Giriş ve
çıkışların yoğun olduğu kalabalık yerleşkelerin güvenliği” ile “giriş ve
çıkışların yetkilendirildiği kuruluşların güvenliğini” temin etmek arasında
önemli farklılıklar bulunmaktadır. Alışveriş merkezlerinde “işletme kurallarına
aykırı hareket eden müşteri” dahi kendisine en üst düzeyde muhatap bulabilme ve
ayrıntılı bir şekilde bilgilendirilme şansına sahip olup, genel davranış şekli
açısından müşteri memnun edilmeye çalışılır. Bununla birlikte sınırları
belirlenmiş ve girişlerin yetkilendirildiği kuruluşların güvenliğini sağlarken,
nezaket sınırları çerçevesinde hiçbir hareketin kuralların önüne geçmesine izin
vermemelisiniz. Halka açık işletmelerde, “işveren statüsündeki AVM yönetimi,
güvenlik politikaları ve güvenlik anlayışları biribirinden farklı olan
kiracılar ve mağazalar, alışveriş amacıyla gelen ziyaretçiler, dolaşmak amacıyla
gelenler ve AVM’ne bağlı personel (temizlik, teknik vs...)” gibi “yaptığınız
işten memnun olması” gereken birçok gurupla aynı mekanda altında çalışılır. Bu nevi
karmaşık bir yapının güvenliğini sağlamak için özel füvenlik firması tarafından
çalıştırılan güvenlik görevlilerinin konsantrasyon sorunu yaşamayan, soğukkanlı
ve kendini çok iyi ifade edebilen kişiler arasından seçilme si gerekir.
AVM’lerinde konukile ilk temas noktası olan güvenlik noktalarında görevlendilen
güvenlik ekibinin, AVM’nin imajına ve kurum kültürüne uygun kişilerden oluşması
gerekir. Müşterinin kapıdan girerken edindiği yargı, AVM ile ilgili
düşüncelerinin olumlu ya da olumsuz olarak şekillenmesine sebep olduğu, AVM’ne gelen
konukların ağırlıklı bir bölümü, giriş güvenlik önlemlerini ve üst
kontrollerini “sevimsiz” bulması ve “sabırsız” davranması tecrübelerimiz ile
sabit bir olgudur. Fakat beden dilini iyi kullanabilen profesyonel bir özel
güvenlik görevlisi, ziyaretçiyi kurallara uygun bir biçimde kontrolden geçirip
sorunsuz bir şekilde çarşıya girişini sağlamak ve güvenliğin yanısıra müşteri
memnuniyetinede odaklanmak durumundadır.
Kaldı ki çoğu alışveriş merkezinde güvenlik
personelinin müşteriye danışmanlık fonksiyonu
olduğu da gözardı edilmemelidir.
Bu nedenle
biz ERN GÜVENLİK yönetimi olarak; AVM sektöründe iyi güvenlik sağlamak için,
standartların NET olarak belirlenmesini ve görevde uzmanlık seviyesine gelmiş
(sertifikasyon) personelle çalışmak gerektiğini düşünüyoruz. Buna ek olarak;
AVM’lerinde oluşturduğumuz Güvenlik Kontrol Merkezlerinde “suçla mücadele” ve
“kalabalık yönetimi” konularında uzman ve tecrübeli profesyonel personeller ile
çalışmayı uygun görüyor, bu konuda çalışanlarımıza gerekli görülen Profesyonel
AVM güvenliği oryantasyon eğitimini titizlikle veriyoruz.